Friday, February 18, 2011

Alat penapis telur

Assalamualaikum...
Hello peeps!!!

Pernahkah anda membuat kek dan kuih-muih? Dan dalam waktu anda membuat kek atau kuih-muih,mesti anda pernah terjumpa situasi ini.Oh,situasi apakah itu? Situasi yang dimaksudkan ialah mengasingkan putih telur dan kuning telur.Bagi yang biasa menghadapi situasi ini mungkin akan rasa agak leceh kan? Kalau aku memang bersetuju.Memang agak leceh.Maklum la,bukan selalu nak buat kek dan kuih-muih ni.Lain la kalau memang dah pro.Sambil pejam mata pun boleh.

Ok,dalam aku tengah-tengah melayari internet tadi,terjumpa la satu alat yang boleh dikatakan terbaik lah.Ianya dapat mengasingkan putih telur dan kuning telur dengan mudah.Betuuuullll....wa tak tipu.Haaa, ni dia benda alah tu.


Sekali tengok macam pelik kan? Macam mana la nak guna alat ni. Korang nak tau tak macam mana alat ni digunakan?Kalau nak tau,jum aku tunjukkan gambar yang seterus.


Ok seperti yang korang lihat dalam gambar di atas,korang tahu kan macam mana alat ni digunakan. Memang terbaikkan?haha *tetiba je rasa loya*


Dan inilah hasilnya.Kuning telur tu memang langsung tak rosak.Comel je. Agak-agak korang,nak guna tak alat macam ni? Terbaik woooo....Cepat dan Mudah. Dan yang penting, kuning telur tu tak pecah woooo!


pssssstttt~ aku tengok pun tak lalu?Anda bagaimana?Tepuk dada tanya selera.keh keh keh

p/s:betul ke nama alat ni alat penapis telur? bedal je la.hehe





12 comments:

♥ AyaHikari ♥ said...

uik.camne nak gune ni kak? boleh carik neh.haha.sbb sy anti telur kuning

diera cikimon said...

sebelum menjawab soalan,ada satu soalan nak tanya awk.Sanggup ke nak guna? haha~

belum cuba lagi alat ni.tapi tgk dari gambar tu just masukkan telur ke dalam bekas tu n then sengetkan sikit,pastu telur tu akan kuar ikut hidung gelas tu seperti.... erk! xsanggup nak tulis.haha

~NaJwA~ said...

HAHA. xsnonoh je...

diera cikimon said...

kan?kan? tapi TERBAIK la alat nih.haha

misza said...

mcm² kan. guna je la cara yang biasa...

diera cikimon said...

hehe~tu la pasal. =)

~::KUYA HARIS::~ said...

eheee~cam selsema daaa.tak sanggup mau guna seh.ahaaa~^0^

diera cikimon said...

haha~tu bukan stakat selsema.siap dengan h*ngus bagai. -_-"

Miziey said...

ini..ini kreatip!!
ahahahahahaha..
xD

diera cikimon said...

kreakip tp cam xkena tmpat je.huhu

farah hanim said...

uih
peliknyee :D

diera cikimon said...

@farah hanim: xteringin nak beli ke??heeee :D

 

Designed by : Diera Cikimon