Friday, January 11, 2013

Cross Stitch Untuk Casing

Assalamualaikum...
Hello peeps!

Entry pertama untuk 2013 setelah beberapa bulan blog ni terbiar tidak berpenghuni.tsk tsk tsk.Harap-harap tak adalah puaka yang tak diundang ye. -.-"

Akibat dah lama tak update blog rasa kekok telah menebal kat jari ni sampai dah tak tahu nak cerita apa. Actually entry kali ni aku nak cerita pasal casing handphone yang aku buat dengan hasil titik peluh aku. Sampai berkuah tau ketiak aku menjahit casing tu. Ya, menjahit casing. 

Memula niat di hati nak buat cross stitch je. Maklum lah ada lebihan kain cross stitch plus benangnya sekali yang dibeli pada zaman tok kadok dulu. Akibat kurang kreatif yang melampau, dengan gigihnya aku menggoogle corak-corak yang comel. Hasilnya, aku jumpa corak cross stitch dekat casing handphone. Maka dengan susah payahnya aku menjahit cross stitch tersebut. Dan hasilnya dapatlah dilihat seperti ini.

Ohsem kan? kah3..Lepas ni nak try buat corak lain pulak! Kalau rajin aku update lagi! heeee. Actually, entry ni dah ditulis beberapa hari yang lepas, namun disebabkan tahap malas yang melampau terpaksalah ditangguhkan terlebih dahulu. Sampai kita ketemu lagi yaww! Oh sebelum tu, nak tunjuk lagi satu gambar yang betul-betul dah siap dengan penuhnya.








2 comments:

Najiha Sabri said...

Hai Dira. Suka baca blog U. Rajin-2 lha update k. Like this entry :) nanti boleh lah try buat tutorial cross-stitch . Hehe

Cik Ciki said...

hai nuna!tq singgah sini :)

 

Designed by : Diera Cikimon